Ruta fins a l’Ermita de la Mare de Déu del Pedró

Ruta especial pels més excursionistes que consta de 22 km i que té accés a peu, amb bicicleta i amb cotxe adaptant-se a aquestes opcions. Aquesta té com a objectiu arribar a l'ermita romànica d'una sola nau de la Mare de Déu del Pedró.

Descripció de la ruta en BTT i a peu:

La ruta s’inicia a Sant Hilari Sacalm, just abans d’arribar a l’urbanització de Cal Sastre. Se surt agafant la pista del Sobirà, al principi asfaltada, passant pel Soler fins a la font dels Abeuradors. El camí segueix pujant en direcció cap a la dreta fins a trobar una pista, també cap a la dreta, que ens portarà a l’ermita de la Mare de Déu del Pedró.

Des de l’ermita de la Mare de Déu del Pedró, es pren el camí de l’esquerra i es va a buscar la pista senyalitzada pel BTT 12 amb línies blanques que va en direcció a l’ermita de Santa Margarida de Vallors, passant per les cases del Montalt i el Soler, refent el mateix camí fins al punt de sortida.

Aquesta ruta es pot fer amb cura amb un cotxe tot terreny.

El temps aproximat és:
En bicicleta: 2h 22 min (9,7 km/hora)